relatiewerkplaats oost
werkwijze

Aanmelding, behandeltraject en kosten

Aanmelden gaat per mail (zie contact). Vervolgens wordt er een intake/kennismakingsgesprek (face to face) van ongeveer 45 minuten gepland. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden.

In dit gesprek zal het gaan over jullie relatieproblemen; wat speelt er, hoe staan jullie er ieder in en wat hopen jullie te bereiken.  Ook komt de behandeling aan de orde; methodiek, ervaringen en er zal door Josine een inschatting gemaakt worden hoe jullie therapie er in grote lijnen uit gaat zien.
Verder is het natuurlijk belangrijk om te zien of het klikt.

Een gemiddeld traject bestaat uit 10 sessies. De frequentie is meestal 1 x per 2 weken -  op een vaste dag en tijd.

De gesprekken duren ongeveer 70 minuten en kosten 140 euro (btw vrijgesteld).

Heb je een aanvullend pakket met vergoeding voor alternatieve/complementaire geneeskunde? Dan is de kans groot dat je zorgverzekeraar de therapiekosten gedeeltelijk vergoedt. Josine is lid van de beroepsvereniging NVPA. Zie www.zorgwijzer.nl
 

Maatregelen in verband met het coronavirus

Josine houdt bij ontvangst, tijdens de sessie en bij het weg gaan - ruim voldoende afstand. Ook zorgt ze voor extra hygienemaatregelen.

Privacyregelement

Van de behandeling worden aantekeningen bijgehouden in een dossier. Dit dossier wordt op zodanige wijze opgeborgen dat het nooit voor derden toegankelijk is. Je hebt recht op inzage in jouw dossier. Het is nodig – in het kader van relatietherapie – dat jullie beiden toestemming geven. Daarna kan een afspraak gemaakt worden om het dossier samen met Josine in te zien. Het dossier dient 20 jaar bewaard te worden, tenzij je dat anders wenst en jullie dat kenbaar maken. Desgewenst kunnen jullie het dossier laten vernietigen.

Klachtenregelement

Heb je een klacht over je behandeling? Waren er andere verwachtingen van de behandeling, of heb je het idee dat de behandeling in een impasse is gekomen, schroom dan niet om het bespreekbaar te maken. Het bespreken van onvrede blijkt achteraf vaak juist veel op te leveren. Als je ontevreden bent over de afhandeling van de klacht kun je gebruik maken van het klachtenregelement van het P3NL http://www.p3nl.nl/klachtenregeling/clienten